Wat zijn de symptomen van een burn out?

Burn out Rotterdam

1) Je voelt je uitgeput, maar bent tegelijkertijd oplossingsgericht.

2) Je bent niet in staat emoties te verwerken, je voelt je driftig en gaat overreageren op kleine ongemakken.

3) Je gelooft dat niemand te vertrouwen is. Je bent achterbaks en bedrieglijk en wilt je gevoelens niet delen. Het is alsof je iemand pijn wilt doen, maar je bent er fysiek niet toe in staat.

4) Je voelt je alsof je gevangen zit en je voelt je daar opgesloten.

5) Je voelt je leeg, geknecht en ongelukkig.

6) Je gelooft dat je nooit een vriendschap met een geliefde zult vernieuwen. Het is alsof het altijd herinneringen uit het verleden zullen blijven.

7) In een destructieve relatie blijven is gemakkelijker dan de keuze maken om die te verlaten. Je voelt je gedwongen om te blijven door financiële, professionele of beroepsmatige verplichtingen, uit angst voor verlies. Maar deze strategie werkt zelden op de lange termijn.

8) Je hebt het gevoel dat je nooit de tijd voor jezelf hebt. Iedereen is het altijd met je oneens, maar jij maakt ruzie over onbelangrijke zaken.

9) Uw vermeende tekortkomingen weerhouden u ervan u te concentreren op uw doelen of interesses. U bent relatief gelukkig waar u bent. Maar u weet dat u veel gelukkiger zou kunnen zijn – dus waarom kunt u dat niet?

10) Je voelt je overweldigd en niet in staat om voor jezelf te zorgen, je weet dat het tijd is om te veranderen. U bent zich bewust van het probleem, maar voelt zich niet in staat om er iets aan te doen.

Hoe voorkom je een burn-out?

Het is een vraag die weinig woorden waard is. Als u op een punt in uw carrière, huwelijk of leven bent waar uw moed lijkt te zijn verdampt, moet u oppassen.

Totdat u een of andere externe factor bereikt die uw vuur aanwakkert en de stress op uw schouders legt, zult u nooit in staat zijn een burn-out te voorkomen. Het positieve nieuws is dat je voor jezelf kunt zorgen en een burn-out kunt voorkomen.

Sommige simpele stappen zullen het huis niet afbetalen.

En een paar honderd dollar hebben is niet de sleutel tot geluk. Simpeler gezegd, je moet je prioriteiten herschikken.

Wees kritisch over je keuzes. Een kritische benadering zal je “emotionele ijsberg” doen smelten en meer gaten zien waar de ijsberg doorheen moet vallen zodat je van de stress verlost bent.

Lees meer:
Coach Rotterdam
Counseling Rotterdam

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *