Oldtimer

Oldtimer Soest

Vintage bulldogs behoren tot de meest populaire vintage auto’s die vandaag beschikbaar zijn. Deze verbluffend mooie oudere rippers hebben een onmiskenbare vintage aantrekkingskracht. Maar zo was het niet altijd. Ooit, beschouwden de meeste autoliefhebbers een oud voertuig als een door en door fatsoenlijke machine. De meesten beschouwden een ouder voertuig als een begerenswaardige repo- of projectauto. Er waren enkele duizenden goed gemaakte auto’s en vrachtwagens die riolen en hellingen bezaaiden. Er waren ook tal van oudere vrachtwagens, spoilers en dragers die voortdurend over de snelwegen zwierven. De meeste rippers en Commando’s waren combinaties van deze oudere automobielen, vaak genomen en gerepareerd.

Vandaag, omvatten de oldtimerenthousiasten autoclubs in het meeste gebied, en de na markt voor oldtimer delen en lopende machines. Deze auto’s hebben ook een enorme aanhang in de race en off-road circuits, zoals Craig inkoop veilingen. In tegenstelling tot de Chevelle of andere prestaties georiënteerde voertuigen, worden de rippers andibles massa geproduceerd door de meeste tuners, modifiers, ileadsand onderdelenfabrikanten. De sine qua non van deze voertuigen is de zeldzame verzamelaar auto of vrachtwagen, en ze zijn uitwisselbaar met bijna elk model geproduceerd in de afgelopen twee decennia.

De eerste 19 jaar van het commerciële gemotoriseerde reizen in de Verenigde Staten waren een explosie van verchroomde, glanzend vertaalde stationwagens, aangedreven door onhandige en lawaaierige door stoom aangedreven motoren. Toen de zakenmannen en -vrouwen van die tijd zich ervan bewust werden dat reizen met een normale snelheid in drukke stadsstraten meer toeters en bellen vereiste dan een reizend paard, werden wagons met forse, verfijnde frames uitgerust met de motoren die velen van ons nu “big rigs” zouden noemen. Campers maakten hun debuut in het land toen de knevelbediening voor het eerst een optie werd op personenauto’s.

Nog voor de massale, klasse A, muscle cars, de Corvette, in 1953 op de markt kwamen, was de Corvette een werk van liefde. Het was een auto die in een houtwerkplaats in het noorden van New York werd gebouwd en met de hand in was werd afgewerkt. Omdat de massieve V8 Forduling motor 3500 pond woog en behoorlijk stijf was, werd het prototype dat het Model 159 werd genoemd, als zodanig beoordeeld. Hoewel die aanvankelijke motor later grotendeels bleek te voldoen, was hij nog steeds uiterst precair omdat hij geen koelsysteem had en de bedrading en starter de installatie van speciale “werkpaarden” vereisten. Uiteindelijk wilde Ed Cole, winnaar van de NASCAR Grand American divisie, aan het eind van het seizoen 1951 de eerste plaats op het 1958 chassis, dus het was passend dat het Chevrolet Corvette ontwerp van de achterkant van de auto naar de voorkant zou worden verplaatst. De Ed Chevie werd een paar centimeter naar voren verplaatst, rechts van het dashboard, om plaats te maken voor een grote blokmotor onder de motorkap. Gedurende de resterende 11 jaar van de jaren 1950 bleef de gigantische Corvette met V8-motor zowel in de stad als op de snelwegen dicht bij de top van de pk-lijst, een onderscheiding die de achterkant van de motorkap in de greep hield tot de komst van de E-body Chevrolet Corvette op het toneel in de jaren 1970 en 1980.

Lees meer:
Occasions Soest
Autobedrijf Soest

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *